torsdag 28. januar 2010

My new bedroom?

En ting jeg har "jobbet" litt med i det siste er planlegging av nytt soverom. Mitt nåværende rom er ca 230cm x 200cm stort/lite. Gulvplassen på rommet mitt er 230cm x 40cm.. Ikke så stort altså. Som regel sover jeg bare på rommet mitt, og jeg har blitt glad i mitt søte, intime rom, men nå ønsker jeg meg et større.

Derfor har jeg lagt en veldig bra plan om å bytte rom med mamma siden hun bare er her i helgene. Og t.o.m brødrene mine som er her en helg i mnd har større rom enn meg. Smil. Rommet er i toppetasjen (3.) med skråtak (ILU), egen ballkong og to ekstrarom. Det ene skal jeg bruke til lagringsplass og det andre skal jeg lage walk in closet av. Jeg får plass til sofa og ny & større seng. En halv etasje for meg selv. Loaded!

I dag var jeg på Coop Bygg Mix elns og sjekket fargeprøver til vegg, tak, dører og lister. For det må males ja, og nytt gulv kan også være greit.

Hvitlignende farger er lyst, fint, enkelt og gjør rommet stort. Så det er et alternativ. Skal hvertfall ha det på tak, lister og dørene.


Men jeg har sett på litt andre farger til veggene. Har litt lyst på noe lignende fargene valmuefrø, marrakesh, krydder og gren.. De liker jeg.


Fargene på dette bildet stemmer ikke med det jeg tok bilde av. Fargene forandret seg for å si det sånn..

Fant nettopp et bilde av en lignende farge jeg har tenkt på veggene. Look, look, look:


I like it. Alle har hatt hvite vegger i en veldig lang periode nå, så synes det er fint med noe annet.

1 kommentar:

Bodil sa...

Skjitkult med walk in closet a:)