mandag 31. mai 2010

Sunne dager

Etter at mamma kom hjem fra Feiring har jeg begynt å endre livsstilen min. Jeg vil leve like lenge som bestemor som blir 98år i år. Hun har hatt et veldig bra liv i 97år og bodd hjemme helt til da. Hun er nok den sprekeste jeg har møtt til å være så gammel.

Siden mange i familien min har/har hatt hjerteproblemer og en del av disse har gått bort pga hjertet bør jeg allerede nå fra ung alder ha en bra og sunn livsstil. Mamma hadde hjerteinfarkt for et år siden og for at det samme ikke skal skje meg må jeg tenke mer på hva jeg spiser, drikker og få trening inn i hverdagen min.

I to uker nå har jeg spist sunt, lite og ofte. I tillegg har jeg begynt å trene. Jeg trener til nå bare to dager i uken, men det blir nok mer etterhvert. Så langt synes jeg at jeg har fått en bra start så får håpe jeg klarer å fortsette.

Salat er en av mine favoritter om dagen. Ta oppi dine favoritter og det blir godt. Sunt og fresht.


Men noen nye treningssko må jeg få tak i asap siden mine gamle har blitt for små. Så nå låner jeg mamma sine eller bruker et par av mine vans. Firkløver bringer jo lykke?


Framover tenkte jeg å prøve og blogge mer om mat, trening og min nye livsstil siden dette har begynt å interessere meg i det siste. Jeg har virkelig lyst til å klare dette, så kanskje bloggen blir en stor "hjelp" på en måte?

Trener du regelmessig?

1 kommentar:

Bodil sa...

Så flink du er :) kanskje vi kan motivere hverandre? :)