lørdag 8. oktober 2011

Elle melle?

Vi har lenge ønsket oss et nytt sofabord. Nå har vi et svart LACK bord fra IKEA som jeg kjøpte når jeg flyttet til Horten. Det er ikke mye fint, slitt og usabilt. Vi har sett på mange bord, men har ikke funnet noe vi har likt.. Vi har lett og lett og lett, men nå står vi igjen med the final two.

#1: Bord av to eller tre paller 
-som skal pusses, males, skrues sammen, med hjul under og glassplate på toppen.
I tillegg vil jeg pynte det med wallprint på bordet som synes gjennom glassplata.
 Str: 80 * 120 cm

  

 #2: Hvitt HEMNES bord fra IKEA.
 Str: 90 * 90 cm
 
Vi er usikre for hvilket vi skal gå for. Espen vil helst ikke ha et pallebord, men jeg jobber med å overbevise han. Han var veldig skeptisk til kabelrullen, men ble positivt overrasket når han så hvor fint det ble og når han hørte alle de fine tilbakemeldingene vi fikk fra andre. 

Siden det er mellomrom mellom plankene må vi ha glassplate på toppen, og jeg er ikke stor fan av bord med glassplate. Størrelsen på bordet er heller ikke den vi ønsker. Det er egentlig litt for smalt og for langt. Det er samme størrelsen som vi har på Lack bordet vi har nå og den passer ikke så bra til sofaen. Men det er ikke mange som har pallebord, og man kan gjøre det akkurat slik man vil ha det.

Selv har jeg også veldig lyst på Hemnes bordet. Det er enkelt og fint. Størrelsen er perfekt og passer perfekt til sofaen. Det er ikke så langt som pallebordet og tar derfor ikke så stor plass, for vi har en liten, søt stue og da må man tenke på plassen.

Det er vanskelig! Begge er så fine på hver sin måte.

Hva synes dere?  
Hvitt pallebord m/wallprint og glassplate eller Ikea's Hemnes bord?

-puss puss

3 kommentarer:

Irene sa...

jeg ville nok gått for bordet fra ikea. jeg har hatt glass plate en gang, og det skal jeg aldri ha mer! Blir jo finger merker og andre merker med en gang.Mer praktisk med det andre bordet i forhold til smårollinger også ;) Men begge du skriver om er jo fine da... Lykke til med velginga :)

Anonym sa...

Syns det pallbordet var utrolig orginalt og fint. Men det er veldig upraktisk med tanke på små barnehender.

MindeCaroline sa...

Pallebord;)