mandag 31. oktober 2011

Snart advent og jul, men hvor er snøen?

Om en liten måned er vi inne i advent. Igjen! Dette året har gått helt utrolig fort! Jeg klager ikke, nei nei.. For nå er det snart jul igjen, og jeg elsker snøen, vinteren og alt som har med jul å gjøre! Men kan noen si meg hvor snøen er og når den egentlig kommer for å bli?? Er det noe jeg trenger for at det skal bli jul, så er det kulde og masse snø på bakken. I år hadde jeg tenkt å være tidlig ute med å pynte til jul, for jeg synes det er så koselig med masse lys, nisser, engler, julekuler og julepynt. Men jeg kan ikke pynte til jul uten snø på bakken ute, det blir helt feil. 

I forrige uke var Espen så flink og raket plenen her hjemme, så nå kan snøen bare dale ned og lage vinterstemning, sesongen i fjellet kan begynne, og ikke minst kan vi begynne å tenke på framtiden. Jeg gleder meg så utrolig mye!

Siden den første julepynten begynte og komme litt smått i butikkene, har jeg hatt lyst til å begynne å handle inn, men når nav av en eller annen grunn ikke betaler ut sykepengene som jeg skulle hatt for snart en måned siden blir det ikke mye og rope "hurra" for. Men i dag var jeg heldig og fikk en uventet, stor sum med tips for oktober måned, så i morgen skal jeg løpe til butikkene og se på utvalget. Regner med at det blir noen poser med hvem. Jeg har bl.a sett et par stoooore, fine julestjerner jeg skal ha i vinduene! Ønsket meg sånne i fjor, men jeg fant de aldri.. I tillegg må jeg innom Nav og høre etter hvor det blir av pengene mine. 
 Så fort snøen kommer og blir liggende blir det jul her i huset. Håper det skjer snart!

Når skal dere begynne og pynte til jul? Har dere begynt og kjøpe inn pynt allerede?

-puss puss

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Her i huset skal julegardiner og stjerner opp til 1. søndag i advent. Og så kommer resten litt etter litt etter det, men i god til før julekvelden da :)

Irene sa...

Her i huset også :) Utelys, gardiner, stjerner og staker skal opp til 1 desember :) Gleder meg !!

Ida sa...

Ja i huset "mitt" vet jeg itte jeg :P Men håper det blir tidlig, for det er så koselig! Når julepynten er oppe er det som å være i en helt annen verden der skole og annet slit ikke er så viktig, og det å bare kose seg er helt lov :) rart det der..

Therese sa...

Her blir det garantert julepyntet fra første desember :) Er godt i gang med forberedelsene! Ei koselig tid vi går i møte nå, men enig i at snøen snart burde komme for å bli.. Ha ei fin uke, Line <3

Line sa...

Hvis snøen kommer før 1. des kommer det nok litt julepynt opp her.. Men juletreet kommer nok ikke opp før kanskje siste helga før jul.. :)) ja, jeg er enig med deg Ida! Alle forandrer seg til det bedre og alt blir så koselig:D hih.. Bare sju uker til jul!! Klarer ikke å vente:D

Takk Therese! Ha en fin uke du også<3 :D