fredag 14. oktober 2011

Tilbake til start?

Denne uken har vært tøff! Det føles ut som at jeg har gått tilbake til start, alt virker så vanskelig og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg videre. 
Uken startet med at ei jordmor fra Elverum ringte meg, jeg visste hva hun skulle snakke om, jeg har ventet på den samtalen i flere uker og jeg klarte ikke å ta opp telefonen og svare. Tårene strømmet på og jeg klarte ikke å være sterk nok. Tirsdag ringte hun på nytt og det samme skjedde. Telefonen lå der og ringte og ringte. Onsdag var det helt stille, men likevel var dagen full av tanker og tusenvis av spørsmål til hva som egentlig skjedde under svangerskapet. I dag ringte telefonen på nytt, hvorfor klarer jeg ikke å løfte opp telefonen og svare? Hvorfor føles det som at telefonen veier tusenvis av kilo med tårer? 
I dag hadde jeg virkelig en vanskelig dag på jobb. Jeg hadde ikke lyst til å dra på jobb, pga alle tårer , følelser og tanker. Og det merket at jeg ikke var tilstede på jobb i dag når jeg kutta meg, sklei og datt på gulvet, klemte fingeren min i døra.. I tilligg til dette prøvde jeg å holde igjen tårene minst 20 ganger i løpet av de 7timene på jobb, men den ene gangen klarte jeg ikke å holde de tilbake. Det ble en dag med mye blod, smerte og tårer.

I morgen venter jeg en ny telefonsamtale fra jordmora, og denne gangen skal jeg være sterk og svare. Jeg gruer meg så ubeskrivelig mye! Bare nå mens jeg skriver og tenker på det så renner tårene. Ønsk meg lykke til!!


-Sov godt og drøm søtt! Puss puss

2 kommentarer:

Anne Myrvang sa...

Jeg tenker på deg, Line <3

Kristin T. S sa...

Tenker på deg Line.
Skjønner at du kvier deg for å ta telefonen og ta den forferdelige samtalen. Kanskje det hadde vært lettere hvis du hadde bedt om et møte, istedet for å ta det på telefonen?
Hvem vet, kanskje du vil føle deg lettere til sinns etter at du har fått rensket hodet for alle tanker og spørsmål. Det hjelper som regel å få snakket ut om ting, selv om det kan være vondt når man står midt oppi det.
Jeg tenker iallefall på deg Line og håper at ting ordner seg for dere etterhvert.

KlemKlem