onsdag 16. mai 2012

Forberedelser & innkjøp

Vi var 100% sikker på at jeg kom til å føde før termin, og ganske så sikker på at jeg kom til å føde prematurt, så i de fem ukene jeg lå på obs-posten på Rikshospitalet, benyttet jeg sjansen på å skrive lister på alt av forberedelser.. Hva vi hadde kjøpt inn, hva vi manglet, hvor det kunne kjøpes, hva vi måtte gjøre hjemme i leiligheten før Emma kommer hjem.. Ja, jeg skrev seriøst lister på absolutt alt! Jeg tegnet t.o.m. babyrommet i miniformat fra alle vinkler med alle mulige detaljer.. Hehe, dere har jo spurt meg om hvordan jeg fikk dagene til å gå mens jeg lå på sykehuset gravid... Smil. Her er den berømte boka:


1.april kom og Emma ble født, en god del uker før termin, og jeg var en smule forberedt.. Med mine fine lister! Mens jeg lå på obs-posten hadde jeg også mulighet til å klikke hjem babyting fra nettet. Jeg klikket hjem og betalte, og Espen fikk i en periode daglig beskjed om å hente pakker på posten for meg.


Jeg fikk også bestilt alle mulige gratispakker jeg kom over til Emma, selv om jeg hadde fått de fra før. Hihi..


Stoffet til lammeskinnposen som min onkel skal lage til Emma fikk jeg i posten for et par dager siden. Det er nå levert, så nå gleder jeg meg veldig til å se det endelige resultatet. Det ble gammelrosa med prikker. Den blir garantert fin!


Etter at Emma ble født har vi hatt mulighet til å bevege oss litt utenfor sykehuset. Emma er jo ikke så avhengig av meg ennå, så da har jeg brukt en god del timer på kjøpesentrene, både her og i andre byer.


Emma blir bare større og større, og ikke minst friskere, så nå er det snart ikke lenge igjen til hjemreise. Det er så klart noen uker igjen, men nå begynner det å haste litt med å få ferdig innkjøp og forberedelser hjemme. Snart må jeg være på sykehuset 24/7 sammen med Emma, og da bør alt være klart, for plutselig kommer dagen vi skal hjem. 


Vi begynner å nærme oss målstreken, men mangler fortsatt noen av de viktigste tingene, som stellebord, babycall, stellepute, tåteflasker, mme og en kosestol til Emma & meg. Så i morgen tar vi turen til IKEA. 




PUSS PUSS



Ingen kommentarer: