mandag 4. februar 2013

★ Oppskrift lavkarbo pizza ★

Her kommer oppskriften på den fantastiskgode lavkarbo pizzaen etter forespørsler fra noen av dere leserne. Oppskriften fant jeg i Fotballfrues Dagbok, og den må dere bare prøve ut! Såå god! Vi lager sjeldent pizza, men etter at vi smakte denne, blir det nok litt oftere!


Til en stor pizza
Pizzabunnen:
4 egg
2 ss kremfløte
1 ts bakepulver
2-3 never revet ost (vi brukte 3 never)
1 klype salt
2 ss olje (vi brukte olivenolje)
4 ss soyamel (helsekosten)
2 ts JBKM (Johannesbrødkjernemel fra helsekosten)

(I Carolines oppskrift står det også 2ts FiberFin (for å få en tykkere røre, men dette droppet vi)
Du kan også krydre til bunnen med oregano og mer salt, men jo mindre salt, jo bedre (for helsa).



Bland alt sammen i en kjøkkenmaskin. Tilsett evt litt mer mel om du ønsker en tykkere røre. Hell røren over på et stekebrett med bakepapir.
Stekes midt i ovnen på 200grader i ca 15 min. Pass på så den ikke blir brent.

Ha på ønsket pizzasaus og garnityr. Vi brukte stekt elgkjøttdeig blandet med Toro Pizzafyll (Espens favoritt), ost, skinke, rød paprika og purreløk. Ikke ost på toppen!
Andre forslag til fyll/garnityr: Kjøttboller, skinke, bacon, tacokrydretkjøttdeig, biff, kylling, pepperoni, reker, scampi, mais, paprika, tomat (skivet), cherrytomat, fetaost, artisjokk, rødløk, gul løk, ananas, sopp..

Stek pizzaen i nye (ca) 15min.


Del opp og nyt sammen med familie og/eller venner! Enjoy!



★ PUSS PUSS ★






5 kommentarer:

Unknown sa...

Denne må jeg prøve!! Ser digg ut!

Line sa...

Susann: Ja, det synes jeg! :D Nok en gang, veldig god!

Liinea sa...

jeg også. Den ser knall god ut! :))

Line sa...

Liinea:

Takk:) Det synes jeg du skal gjøre! :D

Christina Pedersen sa...

Kjære Line!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Hvis du ønsker å legge til din mat- til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


Varme hilsen,
Christina
http://www.alleoppskrifter.no/